תוכן ראשי תפריט עליון תוכן חלק תחתון
בס"ד
יום ה 21.11.2024 כ' חשון התשפ"ה
     

שאלות ותשובות נפוצות

איכות המים

  • מדי יום מבצע התאגיד ומשרד הבריאות בדיקות איכות המים ברחבי העיר , תוצאות הבדיקות נשלחות למשרד הבריאות ומפורסמות ללקוח אחת לרבעון - דוחות איכות המים

  • לא ,

    ערך תזונתי

    סימון תזונתיל-100 מ"ל
    קלוריות (אנרגיה)0
    חלבונים (גרם)0
    פחמימות (גרם)0
    שומנים (גרם)0
  • לא , מי השתייה בישראל המסופקים דרך מערכת המים לתושבים הם ברמה תברואתית טובה ביותר. יתרה מכך, מי ברק עוקבת באופן הדוק ומקצועי אחר איכות מי השתייה המסופקים לתושבי העיר. אנו מבציעים אלפי בדיקות איכות ברמה יומית, חודשית ותקופתית במטרה להבטיח כי מי השתייה, המסופקים לצרכן ראויים ועומדים באיכות המפורטת בתקנות משרד הבריאות. משרד הבריאות עומד על יתרונות לא מעטים במי הברז בישראל שאינם קיימים במים מינרלים. רמת מי השתייה בישראל יכולה להתחרות ברמת המים של המדינות המתקדמות בעולם, באירופה ובארצות הברית.


    .

  • לא, החומר ממנו נוצרת האבנית הוא פחמת סידן לשתייה ואין לו שום קשר עם "אבנים בכליות". 

  • תאגיד מי ברק עושה כל שביכולתו כדי לספק לצרכנים את המים האיכותיים והטעימים ביותר ומבצע דגימות איכות המים מעת לעת.

    אם בכל אופן המים עכורים או שיש טעם לוואי, טרם פניה למוקד חשוב לבדוק:

    • האם היתה בדירה או בבנין הפסקת מים אפילו של מספר רגעים?
    • האם חל שינוי בלחץ המים (כיבוי או הדלקה של משאבות הבניין)?

    במקרים כאלה יתכן שחול, אבנית או כל לכלוך אחר שהצטבר בצנרת הפרטית, זורם כעת.

    פתח את ברז המים והזרם כ-3 דקות עד לקבלת מים צלולים ונקיים.

    הזרמתי מים 3 דקות והמים נותרו עכורים / ריח לוואי?

    דוחו לנו באמצעות מוקד 106

    דרכי התקשרות:

    1. באמצעות טופס מקוון
    2. באמצעות מייל:  moked@bbm.org.il
    3. באמצעות עמדות נדרים פלוס הפזורות ברחבי העיר

מהו מד מים וכיצד נקרא את צריכת המים?


  • מדי מים הם שעונים המודדים את צריכת המים בנכס. חברת מי ברק אחראית על התקנתם, תחזוקתם השוטפת וכן על קריאת כמות המים שנרשמה בהם בתקופה נתונה. ישנם מספר סוגי מדי מים, אולם האלמנטים המרכיבים אותם דומים בכולם

  • בבניינים משותפים קיים מד מים ראשי + מדי מים פרטיים לצרכנים.

    • מספר המד מופיע מתחת לספרות המתחלפות.
    • מספר המד הינו אישי, משוייך ללקוח ומופיע גם בחשבון המים.

  • הספרות מתחלפות מצינות את כמות המים שנצרכה.

    הספרות השחורות מציינות כמות צריכה במ"ק.

    הספרות האדומות מציינות ליטרים ואינן מופיעות בחשבון המים.

  • בשעת צריכת מים הפרפר המרכזי מסתובב.

    • הפרפר לא מסתובב ויש צריכה - מד המים אינו תקין.
    • הפרפר מסתובב ואין צריכה - יש לבדוק נזילה ולתקנה.

  • הפרפר נועד לבדיקת תקינות וכיול.

  • החץ מעיד על כיוון זרימת המים.

    מדי המים מורכבים כאשר כיוון החץ מכוון כלפי בית הצרכן,

    במידה וכיוון החץ הוא מהבית החוצה, הרי שמד המים אינו מורכב כהלכה, ויש לפנות למי ברק.

מהו אופן עריכת חשבון המים?

  • תעריפי המים אחידים בכל הארץ ונקבעים על ידי הרשות הממשלתית למים ולביוב.

    סכום החיוב הינו בהתאם לכמויות המים שנצרכו בתקופת החשבון ע”פ תעריפי המים הקבועים כאמור.

  • על פי כללי תאגידי מים וביוב (תעריפים לשירותי מים וביוב והקמת מערכות מים או ביוב התש”ע 2009) הצריכה מחושבת בהתאם לתעריפים: תעריף ראשון מוזל עבור כמות של 7 מ”ק לחודשיים לנפש ותעריף 2 (גבוה יותר) עבור הכמות החורגת מ-7 מ”ק לנפש.

    עסקים ומוסדות מחויבים בתעריף הגבוה עבור כל כמות הצריכה בתקופת החשבון. למידע נוסף על תעריפי המים www.water.gov.il

  • מציג את כמות הימים בפועל בגינם מחויב הצרכן בחשבון, כלומר מספר הימים שחלפו בין הקריאה הקודמת לקריאה הנוכחית.

  • התאריך בו נקרא מד המים.

  • קריאת המונה שהופיע כנוכחית בחשבון התקופתי הקודם.

  • הקריאה משקפת את כמות המים שנצרכה בנכס מתאריך הקריאה הקודמת.

  • צריכת המים נקבעת על פי קריאת מד המים.

    ההפרש בין הקריאה הנוכחית לקריאה הקודמת קובע את כמות הצריכה ביחידות מ”ק נכון ליום הקריאה.

  • ההפרש בין כמות המים שנמדדה במד המים הראשי בנכס לבין כמות המים שנמדדה בכל המדים הדירתיים בבנין.

    הפרשי המדידה מחולקים בין כל הצרכנים בנכס בתוספת לצריכה הפרטית ומהווים חלק אינטגראלי מחשבון המים.

    הפרשי המדידה נובעים משימוש בצנרת הראשית לצרכים המשותפים של הבניין, כגון שטיפת חדרי מדרגות, השקיית הגינה ועוד.

  • עם קבלת החשבון מומלץ לאמת ולבדוק את פרטי החשבון .

    לפני פנייתך למחלקת שירות הלקוחות נא בדוק את הנתונים הבאים

כיצד ניתן לעדכן ?

  • מספר הנפשות המעודכנות כמתגוררות בנכס.

    אם מספר הנפשות אינו תואם את המופיע בחשבון ניתן לעדכן.

    ברירת המחדל הינה 2 נפשות.

  • דוחו לנו באמצעות מוקד 106

    דרכי התקשרות:

    1. באמצעות טופס מקוון
    2. באמצעות מייל:  moked@bbm.org.il
    3. באמצעות עמדות נדרים פלוס הפזורות ברחבי העיר

  • התאגיד מפעיל בכל עת מערכות מתקדמות ומשוכללות לוויסות לחצי המים והבטחת אספקת מים רציפה ואיכותית לעיר.

    כדי שתקבל טיפול זריז ויעיל טרם פנייתך למוקד, נא בדוק:

    האם לשכנים בבניין יש מים? במידה ולחלק מהדירות האספקה תקינה מדובר בתקלה פרטית שאינה באחריות התאגיד.

    השיבר הדירתי במצב פתוח? ( בד"כ נמצא בסמוך למונה המים הפרטי של הדירה )

    השיבר הראשי במצב פתוח? ( בד"כ נמצא סמוך למונה הראשי של הבניין ) 

    בדקתי, השיברים פתוחים ואין מים בנכס ובבניין כולו.

    דוחו לנו באמצעות מוקד 106

    דרכי התקשרות:

    1. באמצעות טופס מקוון
    2. באמצעות מייל:  moked@bbm.org.il
    3. באמצעות עמדות נדרים פלוס הפזורות ברחבי העיר.

        

  • לתשומת ליבך, הכרה בנזילה שאירעה בצנרת המשותפת תינתן בכפוף לתנאים הבאים:

    • הנזילה תוקנה
    • הפרשי המדידה בעבורם מתבקשת ההכרה בנזילה גבוהים ב 50% (לפחות) מהפרשי המדידה הרגילים בנכס.
    • הבקשה להכרה בנזילה הוגשה לא יאוחר מ-6 חודשים מתום התקופה, לגביה מתבקשת ההכרה.
    • לא ניתן תעריף מוזל עקב הכרה בנזילה במד הראשי ב-12 החודשים שקדמו לתקופה לגביה מתבקשת ההכרה.

  • לתשומת ליבך, הכרה בנזילה שאירעה בצנרת הפרטית תינתן בכפוף לתנאים הבאים:

    • הנזילה תוקנה
    • הצריכה בעבורה מתבקשת ההכרה בנזילה גבוהה ב- 50% (לפחות) מהצריכה הרגילה בנכס.
    • הבקשה להכרה בנזילה הוגשה לא יאוחר מ-6 חודשים מתום התקופה, לגביה מתבקשת ההכרה.
    • לא קיבלת תעריף מוזל עקב הכרה בנזילה במד המשויך יותר מפעם אחת ב-12 החודשים שקדמו לתקופה לגביה מתבקשת ההכרה